Corona op sociale media

De sociale media beleven met de coronacrisis hoogtijdagen.

Even een stukje educatie tussendoor: hoogtijdagen heeft niets met eb en vloed (hoogtij) te maken, maar vindt zijn oorsprong in kerkelijke feestdagen (ook wel hoogtijdagen genoemd).  In het Engels heb je ook zo iets. Daar heeft men het over ‘heydays’, wat op zich weer niets met het woord ‘hey’ te maken heeft, maar een verbastering / leenwoord is van het Duitse woord  “heida” dat hoera betekent. Een ‘hoeradag’ is dan een zeer succesvolle dag.

Maar goed, hoewel we dus eigenlijk nog niet eens begonnen waren, terug naar de sociale media. Hoogtijdagen dus. Zo melde De Speld dat er nu een virus rondwaart dat van iedereen een deskundige maakt op het gebied van virologie. Er waren al 12 miljoen virologen in Nederland gesignaleerd. Het virus verspreidde zich vooral via Twitter.

Van de Speld is ook de volgende tip, afkomstig van quarantaine-expert André Kuipers die maanden in een afgesloten ruimte heeft geleefd.

0000 andre

Maar goed, eerlijk gezegd kan je beter niet op twitter e.d.  kijken. Er wordt meer onzin dan zin getwitterd. Wel kom je af en toe wat pareltjes tegen, zoals deze:

0000 tweet

en ook deze is schattig.

000 fsc

En voor wat betreft het thuiszitten:

0000 namen

Tot slot, dit weekend gaat de zomertijd in. Op twitter kwam ik dit plaatje tegen.

0000 0 zomertijd