Het nieuwe winkelgebeuren

Omroep West heeft een interview met een storemanager van de Canadese winkelketen Hudson’s Bay. Dit bedrijf is druk bezig met het verbouwen van het oude V&D pand aan de Grote Marktstraat in Den Haag. Over de nieuwe winkel zegt de storemanager: “We krijgen hier 18.500 vierkante meter aan fashion, beauty, lifestyle en leisure. “.

Juist ja. “Maah wat kejje dâh nâh kopûh?” zeggen ze in Den Haag.

Ook ons winkelcentrum in Leidschendam wordt momenteel verbouwd. Het wordt omgetoverd tot de ‘Mall of the Netherlands’. Van de site van het nieuwe winkelcentrum:

“Het wordt een uniek, volledig overdekt winkelcentrum van 116.000m² met een viersterren serviceniveau waar een dagje uit centraal staat. Compleet anders dan de andere winkelcentra in Nederland, mede door de komst van flagshipstores waarin retailers de beleving van hun merk centraal stellen, de hoogwaardige architectuur, onderscheidende horecagelegenheden, een designer gallery voor de hipste merken, bijzondere (merk)evenementen, een grote bioscoop en de aanwezigheid van een naastgelegen park met waterpartij. Alles staat in het teken van een duidelijke boodschap: laat je verrassen, vermaken en inspireren.”

Eén van de winkels waar geen plaats meer voor is – waarschijnlijk te weinig beleving – is die van Ad Schilperoort, een winkel in ‘ijzerwaren, gereedschappen en doe het zelf artikelen’. Het was een fantastische winkel. Reuze vriendelijk personeel. Al kwam je maar voor twee schroefjes van 50 cent, je werd geholpen alsof je de belangrijkste klant van de wereld was. Maar per 1  juli zijn ze nu weg. Gelukkig zijn er elders nog wel filialen van Ad Schilperoort waar je terecht kan.

ad

Wel is het jammer dat ze alleen verwijzen naar filialen die dicht zijn.

dicht

Sorry flauw, ik mis Ad Schilperoort nu al. En V&D ook.